lördag 30 maj 2009

Musiker är oftast inte mattegenier

Vänsterpartiet har tack och lov inte hoppat på den där hysteriska TV-kampanjen. Jag såg Marit Paulsson på TV och började asgarva, löjligare tant går knappast att hitta. Tyvär lär hon få många röster, eftersom alltför många tycker att det vore bra med lite tant-power i parlamentet, särskilt som det är så tråkigt där. Kristdemokraternas reklam var intetsägande, slät och tråkig. Moderaternas reklam fattade jag inte ens att den börjat, jag skymtade Carl Bildt på en TV-skärm i bakgrunden och sen lyste det upp "nya moderaterna", slut. Helt obegriplig, antagligen eftersom de inte vet hur de ska kunna göra den begriplig, de har ju ingen politik. Ingen politik som är konsekvent i alla fall, det gäller dessutom även de övriga EU-positiva partierna.

Vänsterpartiet har gjort en EU-skola istället, men för att vara ärlig är den inte speciellt begriplig heller, mest för att talet är något otydligt. Textning för oss halvdöva tack.



En artist som jag aldrig hört talas om, men som tydligen tar sig själv på väldigt stort allvar har skrivit ett debattinlägg. Han har naturligtvis helt rätt, en artist ska få lov att försörja sig på sitt/sina verk. Alla måste stödja en slumpmässigt utvald konstnär och köpa dennes verk, oavsett om man vill köpa det eller inte, det är endast så som vi kan garantera att konsten fortskrider i sitt skapande oändliga universum. Utan ekonomiska incitiament, ingen ny konst.

Magnum (Tom Selleck skriker att han ska royalties) tycker att det är svårt att försörja sig som artist. Han räknar upp en massa saker som kostar, summan av hans utgifter blir sammanlagt 140 000 kr. Intäkterna 100 000, jag förstår att han har det svårt, särskilt som han verkar tro att det går jämnt ut. Däremot skulle jag tro att han får in en hel del från spelningar så det jämnar nog ut sig i slutändan. Jag tänker inte köpa, ladda ner eller ens frivilligt lyssna på honom, dels för att jag inte vet vem han är och dels för att jag inte gillar folk som kallar mig tjuv. Anna Troberg skulle kanske kunna förklara ett och annat för Magnum.

3 kommentarer:

  1. Det mest komiska är att denne Magnums alster, för att uttrycka saken försiktigt, knappast tillhör nätets mest nedladdade artister. En skiva på TPB, som ingen seedar.

    SvaraRadera
  2. vänstern suger!!!! jävla kommunister.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Filmen är gjord av Avanti Video. Du kan hitta deras hemsida här:

    http://www.avantivideo.se/

    SvaraRadera